سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هوشدار تا از پرتگاه هلاکت نجات یابی :
چرا متوجه نمیشوند ! آنچه که امروز به وقوع می پیوندد نتیجه پندار و عملکردهای دیروزست وآنچکه فردا تحقق خواهد پذیرفت ، نتیجه پندار و کردار امروز است .واین همه ریشه در باورها (عقاید) آموزش ، پرورش، فرهنگ ، تمدن و ارتباطات ، افراد ، جوامع در اجتماع است که مُعرف چگونگى ( فهم ، مدیریت و.. معاشرة ) زندگى اجتماعى ، اقتصادی و سیاسی آن محیط و سرزمین است . و بیانگر هویت افراد و تمدن آن جامعه است ( از اینرو چرا در بینش ، باورها و ... معاشرة درونی و بیرون مرزی خود تجدید نظر و دقت نه می کنیم ؟ ) .
میدانیم که جهان امروز نظر به تسهیلات وسایل ، وسایط و ارتباط رسانوی و مهاجراتی و.. ، شکل دهکدة را بخود گرفته که از همین تعامل و ارتباطات و تماس های چه اجتماعی(اخلاقی)و اقتصادی و سیاسی ملل ، همه از همدیگر معنا ومفهوم می گیرد .که باز هم ، تأثیرات این معنا و مفهوم و واقعیته...ا ، ریشه وشکل گیر ازهویتها، ایده ها، فرهنگ ها ، مکتبها و فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی وسیاسی است واین فرایند امروز هرچه بیشتر از دایرة بسته ی مرزهای جغرافیایی درتوسعه وگسترش است . پس خواهی نخواهی، ظهور این گستره ، الهام بخش ونقش آفرین کرکترها، شخصیتها، درنسل بشریت امروز وآینده، با تأثیرات عمیق اقتصادی، اجتماعی، سیاسی وعقیدتی(اخلاقی وفکری) مثبت و منفی خود بوده و است ، و نظر به فرهنگها و باورها ( عقاید ) از لحاظ مثبت و منفی بودن آن از یکطرف منفعت انگیز و از جانبی در مواردی باعث اصطکاک وتصادم و زیان های جدی نیز است و میباشد .
نکته عطف ما در همینجاست ، چون تقاضای منفعت یک امرطبیعی است برهمین اصل همة ( مردم ) کشورها و قدرت های منطقه و جهان در پی گستره های اهداف استراتیژیک ومنافع اقتصادی و...سیاسی خود اند ، از همین ملحوظ و بر همین مبنا درصورت تصادم و ایجاد موانع و یا در رویارویی و اصطکاک قرارگرفتن منافع ، فرهنگها وتمدن ها ،کشورهای به اصطلاح متمدن غربی و نظام های قدرت مند جهانی برخى فرهنگها را ، به عقب ماندگی و یا تحدید گری و یا هم بنام این و آن ، متهم و غیرخودى لقب داده و میدهند تا آن موانع را از راه خود بردارد و به اهداف خود برسند .
پس شناخت این جریان با شاخصه های آن از نکات اهم و باارزش روز و مسئولیتها افراد و اجتماعات بخصوص امت مسلمه است تا با تأمل و تحلیل آن مرحله به مرحله به پیش قدم گذاشت . فلهذا روشنگری و ارائه معلومات علمی و تحلیل جو سیاسی ، منطقه و جهان و توضیح اهداف کشورها در مقایسه به موارد عقیدتی ، فرهنگی و ملی در چنین ماحول و شرایط از اولویت های جامعه محسوب شده تا افراد پیش تاز و نهاد های مربوطه در جوامع وظایف ومسؤلیت های و ارزشمندی تمدن و فرهنگ خود را بصورت کامل درک و تحلیل چگونگی اوضاع و معاشره و نیات جهانی را برای اقشار متفکر و سایر مراکز آگاهی دهی و رسانوی انتقال و ظرفیت سازی کنند تا سایرین به حقیقت این درک برسند و بفهمندکه امروز ، چه بخواهند یا نخواهند ، جوامع و جهانیان در فضای متقابلاَ اثرگذار با هم قرار دارند . از اینرو چگونگی واکنش ؛ و تقابل حرکات سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، نظامی و.. را باید عاقلانه و مدبرانه بسنجند و این توانمندی را باید داشته باشند .
مشو ز نالة نی غافل ای نشاط‌ پرست- که شمع انجمن عمر روشن از باد است
غبار هستی من ناله می ‌ دهد بر باد - دگرچه میکنی ای اشک وقت امداد است
زهست خویش مزن دم‌که درمحیط ادب- حباب را نفس سرد خویش جلاد است
نجات می ‌طلبی دانایی گزین ای دوست-که درطریق سلامت هوشیاری استاد است




تاریخ : سه شنبه 91/12/29 | 3:57 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان | نظر


  • paper | فروش رپورتاژ ارزان | فروش رپرتاژ آگهی
  • sales Reporter | وب صونا پــــرواز